ole-m's blog

About this blog

It's a blog - like so many others - with no defined goal. It describes fragments of the bloggers life. You will find stories about sport, epic adventures to foreign countries and less important stories about everyday happenings.

Forkjøla med virus på hjernen

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Tue, November 13, 2012 15:14:38
Når menn blir syke

I denne sammenheng tenker jeg spesielt på sykdom av typen influensa, forkjølelse og annet kroppslig ubehag som ikke er dødelig. Om man observerer de infiserte får man inntrykk av at sykdommen(e) rammer menn hardere enn kvinner. Jeg har selv observert dette fenomenet og tenkt at kankskje jeg bør/må begynne å ta meg selv i nakken neste gang jeg blir syk, for å ikke fremstå som en pingle. Det er så vidt meg bekjent ingen ting som tyder på at menn blir rammet hardere enn kvinner. Vi er rett og slett bare mer sytete av oss, når det kommer til virus og bakterieangrep. Det bør nevnes at vi tåler smerte av typen klubbeslag mot hodet, uten å lage noe stort nummer av det, men i det moderne samfunn blir det stadig færre og færre muligheter til å bevise denne typen robusthet.

Jeg har selvfølgelig en rekke teorier om hvorfor det er slik. Jeg har også søkt litt etter informasjon på emnet og delvis fått teoriene bekreftet. Dessverre er jeg rammet av forkjølelse nettopp når jeg skriver dette innlegget. Om jeg var kvinne ville jeg kanskje klart å fullføre, men jeg kjenner feberen river i kroppen og påvirker psyken min. En indre stemme sier "slipp alt du har i hendene og spill nesten-død". Så da gjør jeg det.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post84

A backover look

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Mon, May 16, 2011 14:35:49

Jeg har fått ferieturer og annet tjas på armlengdes avstand. Her kommer et bittelite fotografisk tilbakeblikk på turen. Har satt noen små kommentarer under hvert bilde. Disse bildene er ikke tatt av meg, jeg har stjålet de fra noen av mine turkamerater.

Omtrent slik ser det ut mange steder oppe i Himalaya. Vi er vel på ca 4000moh akkurat der og kan se fjell som er 6-7-8000 meter høye rundt oss.

Her ser vi en fyr som holder på med noe kjøtt og sånt midt i gata i Kathmandu. Vi fikk ikke lov til spise noe særlig kjøtt under turen, for da kunne vi bli syke sa folk.

Dette bildet er også fra Kathmandu og her ser vi hvordan man håndterer ledninger i fremmede land. Tror min far, med elektriker-bakgrunn, setter spesielt pris på knuta vi ser midt i bildet.

Her ser vi en pensjonert Yak-okse. Han er vel ca 19år, har dårlig med tenner og er ellers ganske sur. Flott eksemplar av arten.

Oppe i heia kan man se en av de kuleste hengebroene vi passerte.

Og her er meg, bad ass mountain boy.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post71

5180moh

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, April 17, 2011 12:44:42
Heisann sveisann. Internett er svindyrt og gaar paa minuttet. Derfor skriver jeg paa improvisasjon og saa raskt som mulig. Se bort fra skrievefiel.

Det er en besnaerende folelse aa sitte paa huk, lett skraevende med ullbokseren paa knaerne over et hull i gulvet, aka do, for aa la kroppens safter forlate kroppen. Naar man i tillegg fryser og temperaturen paa doen er ca 2 grader blir det hele en toff oplevelse, spesielt siden man skjelver og egentlig har hoy feber. Ikke hoyfeber, men feber som er hoy i temperatur. Denne do-opplevelsen hadde jeg ca 10-20 ganger om natten i tre dogn og man kan trygt si at jeg folte meg syk. Om dagen hadde jeg ogsaa los mage, men maatte i tillegg vandre mange timer og forsere mange hoydemetere i et forsok paa aa folge gruppa. Totalt 4 dager har vaert et sant helvete og jeg er glad det vaerste naa er over. Mer om sykdom en annen gang, men jeg kan tillegge aa si at min smerteterskel muligens har flyttet seg litt.

Akkurat naa sitter jeg paa 5180moh og vi har vandret i sedvanlig superdassetempo i noen timer i dag. Lange pauser har vi ogsaa hatt. Hoyden er ikke noe aa spoke med og hver dag ser vi helikopter som henter syke turister. En av oss, ikke meg!, ble hentet i gaar!. For noen dager siden trodde jeg at jeg kom til aa bli hentet, men jeg har forelopig ingen symptomer paa hoydesyke. Enkelte i gruppa har mumlet om at jeg har gaatt for fort og dette irriterer meg kraftig. Jeg gjentar igjen at vi holder dassetempo og det i seg selv er en paakjennelse for meg om ikke smaaslappe turister i min egen gruppe skal bry seg med hvor fort jeg gaar.

Himalaya:
-Flott natur. Gigantiske fjell.
-Lodgene vi sover paa er skitne og de sanitere forhold stiller jeg sporsmolstegn ved.
-Yak & Nak er flotte dyr som vi ser stadig fler av. I gaar stanget nesten en meg ned. Cool
-Jeg har laert aa gaa paa do uten aa rore doren med hendene. Det innebaerer at man "laaser" dora med bakbeinet. Ustabil stilling naar jeg pisser, men so far so good.

Har laert masse om Yeti og flyvende Lhamaer. Dette er juicy stuff for my man Michael E. Sjekk musikken til Circus Maximus forresten...

Thats it for now. I morgen skal vi til Everest Base Camp.

OMM litt syk men fortsatt i live.

• Comments(2)//www.ole-m.com/#post68

Mens vi venter på avreise

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, March 27, 2011 14:40:39

Jeg teller ned dager til min avreise. Himalaya venter tålmodig på meg og alle andre som har tenkt å gå bratte bakker i tynn luft. Det blir ganske interessant å se hvor mange Mt. Everest klatrere som er der nede. Klatresesongen for bestigning av verdens høyeste fjell begynner snart, så vi vil neppe være ensomme der nede. Jeg vil presisere at jeg IKKE har tenkt til å bestige Mt. Everest (8848moh) - i denne omgang. Kanskje en annen gang. Kanskje til neste år.

Opptreningen til sykkelsesongen har derimot ikke vært så voldsomt god. Jeg har enkelte svært harde økter i beina og det er bra. Desverre har det blitt for lite mengdetrening og svært lite styrketrening. Planen var å bygge litt beinstyrke i vinter, men om man ikke legger en tøff plan og gjør nødvendige prioriteringer så blir det vanskelig å få til styrke innimellom all annen trening. Formen derimot er nok ganske så bra. Disse harde øktene sørger for at 02-opptaket vedlikeholdes og da er alt mulig.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post65

Sky is the limit

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, February 20, 2011 21:57:36

Om ikke alt for lenge bærer det oppover. Skikkelig oppover. Avreise Himalaya er 6.april. Skal ikke bestige Mt. Everest eller andre sinnsyke fjell, men bare vandre litt omkring der oppe i fjellene. Blant annet skal vi besøke det som heter Everest Base Camp. Er jeg heldig har jeg også litt ekstra røde blodceller i bagasjen når jeg kommer tilbake til Norge. Så får vi håpe at det ikke skaper problemer i tollen.

Jeg reiser med www.hvitserk.no og regner med at opplegget blir supert.

Denne ferieturen innebærer at jeg ikke får trent så mye sykling i den viktige "sykkeloppkjøringsperioden" april. Derfor må jeg nå begynne å trene hardt slik at jeg har litt "form å gå på". For andre som trenger litt "form å gå på" kan jeg anbefale mine motbakkeintervaller på tredemølle. Sett mølla på 15% stigning, løp så fort du kan i 6minutter og gjenta prosessen fire ganger. Jeg bruker å starte forsiktig på rundt 8,5km/t, deretter øker jeg til rundt 9km/t for så og avslutte siste minuttene på rundt 10km/t++. Dette kan det bli det sure bein av så planlegg gode pauser. Dette er ikke sykling, men gir god effekt både for løping og sykling.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post64

Hofte, anyone?

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Tue, October 12, 2010 22:59:30

Og med overskriften mener jeg at min venstre hofte har begynt å krangle på en slik måte at det kanskje er best å kvitte seg med den. Neida, jeg er glad i hofta mi, men det er skummelt at hofta krangler allerede nå, en god stund før pensjonsalderen. Om det allikevel skulle gå så langt at jeg trenger hoftetransplantasjon, vil jeg ha en av 70% titan og 29%karbon. Hvilket er mine to favorittmaterialer. Den siste 1% kan være vingummi. Det hadde vært kult.

Bakkeløpet Oslos bratteste gikk forferdelig dårlig. Jeg gikk på en kjempesmell midt i bakken og fikk føle surstoffmangel og melkesyre i kvalme mengder. Formen er nok litt bedre enn det kunne virke som, men det er jo det dem pleier å si, de folka som ikke vil vedkjenne seg egen udugelighet. Det store spørsmålet derimot er om jeg er dyktig nok til å delta i Ironman på Hawaii til neste år. Man må kvalifisere seg først og nå må jeg snart bestemme meg om dette er noe jeg skal satse på. Det har vært en drøm i mange år, men har jeg det som trengs for å gjøre drømmen til virkelighet? Jeg svømmer jo virkelig som en potteplante.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post60

No regrets

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Fri, October 01, 2010 22:51:03
Det er en stund siden forrige innlegg og i mellomtiden har blant annet disse tingene skjedd: Jeg overlevde UltraBirken, et fantastisk sykkelritt mellom bakkar og berg. Bilen ville ikke starte og måtte repareres. Høsten har tatt ballegrep på naturen. Naboen min har spydd både fra hverandaen og i heisen. Jeg har snart lært meg riffet til Dire Straits Money for nothing på el-gitar. Det var det viktigste.

Og i morgen skal jeg delta i bakkeløpet Oslos Bratteste.

• Comments(1)//www.ole-m.com/#post59

Farris

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Tue, June 29, 2010 15:39:17

Farris er min favorittdrikk. Jeg kunne ha sagt Olden, for det smaker faktisk bedre, men er umulig å få tak i. Så da kan se skylde seg selv, de folka som selger Olden altså. Jeg drikker så mye Farris /Bris, at jeg burde vært sponsa. Jeg forstår meg like godt på mineralvann med kullsyre som vanlige folk forstår seg på øl. (Hvis noen fra Farris-konsernet leser dette og ønsker at jeg fjerner kommentaren om at Olden smaker best, så kan dere sende meg noen kasser med Farris og jeg skal se hva jeg kan gjøre med saken.)

På den velkjente "Farrisrunden", som er et terrengsykkelritt rundt det jeg vil anta at heter Farrisvannet, fikk jeg endelig betalt for årevis med farrisdrikking. Som følge av eminent håndtering av sykkelen i teknisk terreng og slu taktisk kjøring på flatene, tråkket jeg meg inn til 20-plass totalt i eliteklassen. 7-plass i aldersklassen. Det var totalt ca 2000 deltakere og neste alle havnet bak meg på lista. Det bedritne Raumerrittet er endelig glemt, selv om jeg var nødt til å kjøre på lånt sykkel.

Så andre, mye viktigere, nyheter:

For et par helger siden giftet min søster seg. Det var et flott bryllup.

Jeg jobber atter en gang for Think. Think lager elektriske biler. And so do I.

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post56

Jeg kjenner eimen av svovel...

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, April 18, 2010 00:03:26

Endelig skjer det saker og ting. Det er spennende/slitsomt med vulkaner. De minner oss på at jordens kjerne er flytende og glovarm. Alle kontinentene flyter rundt omkring oppå denne rødglødende kjernen. Slik blir det også jordskjelv og andre farlige naturkatastrofer av. Det er kanskje litt skummelt, men aldri så galt at det ikke er godt for noe. Slik har vi fått vakre fjell og daler og nydelige øyer. Island vokser og tenker ikke på at det går utover flytrafikken. Det er sikkert mange som blir forbanna dersom de ikke får tatt flyet til syden. Så vidt jeg vet går det ingen tog til Gran Canaria heller. Da blir båt siste utvei.

Det lukter akkurat nå svovel utenfor. Slik som det også gjorde på torsdag kveld. Grunnen til at jeg kan kjenne igjen lukten av svovel, er ganske enkel fordi jeg tidligere har eksperimentert en god del med nettopp svovelholdige kjemikalier. Dette var i min tid som naturfagslærer på Haugenstua. I enkelte tilfeller kan en "råtten fis" også lukte som et vulkanutbrudd. Gleden var derfor stor da jeg forstod at det ikke var jeg som hadde sluppet en sniker - uten helt å være klar over det , men at det var Jordkloden selv som stod bak. I gamle dager var det også vulkanutbrudd på Island og da kunne man umulig vite om det. Når svovellukten kom sigende den gang, vil jeg tror at feks. fattigfolket skulet stygt på hverandre og antok at noen var dårlig magen og kontinuerlig slapp lydløse snikere som forpestet luften.

Og til slutt et bilde. Fra Tokyo.

• Comments(2)//www.ole-m.com/#post51

Flaksende kurtise

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sat, March 27, 2010 23:08:43

Et like sikkert vårtegn som at sola står høyere på himmelen og gir varmere vær, er skogsduenes flaksende parringslek. Den foregår typisk mellom høye grantrær rett utenfor blokka mi. Skogsduer er i slekt med vanlige duer, dvs i slekt med de duene som lagde spetakkel på verandaen min i fjor. Det er nok fortsatt en stund til de skal bygge rede, men for å være føre var gikk jeg ut på hverandaen for vise duene hvor de IKKE skal legge eggene sine. Jeg føler allikevel på meg at siste ord neppe er sagt i denne saken. Det blir spennende å følge med i tiden som kommer. Våren er jo som kjent yngletid for alskens kryp.

En ikke akkurat gjennomtrent glamourmodell valgte å stille opp i birkebeinerrittet fordi hun hadde tapt et veddemål. Veddemålet gikk på at hun skulle stille opp dersom hun fikk mer enn tusen kommentarer på bloggen sin. Hun klarte ikke å gjennomføre, men stilte i hvertfall opp. Jeg vil jo selvfølgelig ikke være noe dårligere og vedder herved på at jeg ikke får tusen kommentarer på denne bloggen. Dersom jeg taper veddemålet stiller jeg i Oslo Horseshow til høsten, evt som designer i Oslo Fashionweek.

• Comments(3)//www.ole-m.com/#post50

Mooooose

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, March 07, 2010 15:53:14

Jeg har nesten ikke sett ville dyr denne vinteren. Kråker og skjærer, noen ender, et par katter og masse bikkjer har jeg selvfølgelig sett, men disse teller liksom ikke. Kanskje har jeg vært for mye inne. Mulig har jeg i tillegg hatt (mentale)skylapper de gangene jeg har vært utendørs. Det har gått så langt at jeg nesten gikk glipp av den løpske elgen som skapte kaos i krysset rett nedenfor blokka mi i forrige uke. Dvs, det var ikke egentlig elgen som skapte kaos, men de bilene som stoppet opp for å se på. Den første av disse bilene var en bil fra vegvesenet med noen arbeidere som ikke hadde det fryktelig travelt med å komme seg videre. Mitt oppdrag derimot var å komme meg kjappest mulig på sykkel ned til t-banen.

Til å begynne med så jeg ikke elgen der jeg suste avgårde på sykkel i nedoverbakken. Den lange rekken med biler passerte jeg i venstre felt. Det var veldig mye snø i veien så manøveren var av den spenstige sorten. Jeg hadde blikket plantet på vegvesenets bil fordi jeg forsøkte å finne ut hva pokker disse kara dreiv med. Nesten nede i krysset så jeg at de hadde en mine blandet av frykt og underholdning og at de stirret mot det samme punktet. Jeg flyttet blikket mitt mot dette punktet og innså da at jeg var i ferd med å kjøre på en elg. På grunn av de vanskelige kjøreforholdene valgte jeg å beholde mye fart og svinge minst mulig. Jeg tipper jeg var innen to meters avstand fra skogens konge(selverklært?) og kunne nesten, nesten lukte lukten av ekte elg.

Men hva gjør elgen om natta nå om vinteren? Legger den seg rett ned i snøen, sover den stående eller graver den seg en snøhule? De som vet dette er med i trekningen av en tur til Lillomarka (natterstid) for å observere en sovende elg.

• Comments(1)//www.ole-m.com/#post49

Sagaen om EM & VM (del 2)

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Tue, February 16, 2010 11:55:30

Del to, VM

Skjebnens ironi. Bare én uke tidligere hadde jeg stått og ristet på hodet over svetteluktende øst-europere på startstreken i EM. Denne gang, på startstreken i VM, var det jeg som stilte uten deodorant. Utrolig nok vil jeg påstå at dette ikke påvirket sluttresultatet på noe vis. Det var såpass kaldt i været at svette skulle vise seg å bli mitt minste problem denne dagen, en krystallklar og tilsynelatende problemfri februarlørdag. Og mitt største problem? Vel, etter nøye analyse har jeg funnet ut at det var et sammensatt problem som grovt sett kan deles opp i tre deler; løping, sykling og skigåing.

Problem A, løping:

Antidopa og dvask, kruttløs og svampete. Slik føltes kropp og bein. Løpinga gikk deretter. Skal jeg fortsette med denne idretten så må jeg lære meg å takle løping i snø på en bedre måte, pluss løpe litt fortere. Og bli i bedre form.

Problem B, sykling:

Jeg "watta på" maksimalt ut fra veksling. Jeg hadde fått i meg en gel uten problemer og skiftet raskere enn jeg noen gang har gjort før. Dette gjorde meg full av selvtillitt / fryktløs. "Ole den frykløse" aka Ole-M, styrtet med maksimal hastighet inn i første sving. Ut av svingen kom jeg glidene på ryggen. En amatørmessig feilberegning gjorde at jeg mistet grepet på framhjulet og gikk i bakken. Det gikk egentlig ganske bra bortsett fra at jeg fikk luften slått ut av lungene på et tidspunkt hvor jeg desperat trengte all den luft jeg kunne få. Om jeg ikke var stiv i beina fra før, så blei jeg det i hvertfall da. Dessuten slo bakgiret seg slik at jeg mistet ett av girene. Etter noen få minutter kom jeg tilbake i siget og kunne begynne å ta igjen flere konkurrenter. Jeg sølte / hostet opp en god porsjon sportsdrikk som satte seg på bremseskiva. Dette var en stor fordel fordi det skapte en pipelyd som skremte både elg og evt andre rovdyr som befant seg i nærhet av løypa.

Problem C, langrenn:

Utstyrsfrik som jeg er, hadde jeg for anledningen kjøpt meg spesialsokker(sokkene er ikke designet for rask skifting, men for skisko). Fantastisk gode sokker forresten. Vekslingen gikk som en lek og det var en fryd å ta på seg skiskoene. Der stoppet også fryden. Langrennet var tungt og jeg klarte ikke riktig å få flyt på skiene. Jeg blei tatt igjen av en sprek fyr, men hadde ikke sjans til å henge. Jeg kjempet hardt med meg selv og karret meg over mållinjen vel vitende om at jeg hadde fått skikkelig bank av verdenseliten i vintertriathlon. Samtidig var jeg tilfreds over å ha gjennomført med stil i et VM.

Løsning på problem A, B og C:

Trene mer.

(Hvis jeg finner noen fine bilder vil jeg legge de ut her senere)

• Comments(0)//www.ole-m.com/#post48

Sagaen om EM & VM

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Sun, February 07, 2010 17:49:22

Del 1

EM i vintertriathlon.

Det er noen år siden jeg sist stilte i et internasjonalt mesterskap. Jeg hadde rent glemt kulturforskjellene mellom rene, norske startfelt, og startfelt iblandet russere, italienere og diverse andre nasjoner. I norske mosjonsarrangement (med norske mosjonister) er det ofte flust av brautende, svære karer, med spisse albuer og kropper som stinker av tiger-balsam. Middelaldrende nordmenn er i tillegg desperate etter å stille seg lengst frem i startfeltet, uavhengig av hvor gode de er. Under EM i vintertriathlon 2010 var startfeltet ganske så lite og "starteren", en fyr fra Italia, linet oss opp etter startnummer hele to ganger. Jeg stod tett opptil et noen russere og det var ingen krangling om posisjonene. Jeg kunne lukte at et par av disse hadde glemt å smøre seg inn med tiger-balsam. Og deodorant. Og glemt å dusje den siste uka. Greit nok, jeg lot meg ikke affisere, men tenkte istedet på gamledager da svettelukt var synonymt med godlukt.

Starten gikk i et forrykende tempo. Løypa var heller ikke spesielt hardpakket så løpingen ble krevende. Jeg forsøkte å holde igjen en god del i frykt for å bruke for mye krefter før sykkel og ski. Jeg hadde nye "brodder" til løpeskoene og syntes de fungerte veldig bra. Ved veksling fra løp til sykkel fikk jeg raskt på meg sykkelsko og hjelm. Desverre kastet jeg bort dyrebare sekunder i mitt forsøk på å få i meg en gel. Gel'en var iskald og jeg strevde hardt med å få trykket den inn i munnen.

Selv Bambi (på isen) ville fått noe å le av dersom han/hun(usikker på kjønnet til denne rådyrkalven...) hadde fulgt med på hva jeg presterte på sykkelen, der inne i skogen. Jeg velger å skylde på feil dekkvalg, i kombinasjon med uflaks, for å forklare hvorfor jeg blant annet klarte å bli kastet av sykkelen i en liten utforkjøring. Sånn etterhvert fikk jeg allikevel bedre følelse med sykkel og underlag(minner om at underlaget var en opptråkket skiløype). Uansett var det super-krevende og smått frustrerende å tape så mye tid i en øvelse jeg normalt skulle gjøre det litt bedre i.

Skifting til skisko etter sykkel er normalt noen jeg sliter fælt med. Denne gang gikk det en smule bedre, kanskje fordi jeg droppet skohorn og stresset litt mindre. Dessuten lærte jeg et triks av mine konkurrenter som jeg skal bruke i VM. Hva dette trikset er, kan jeg ikke røpe her... Uansett, langrennet gikk mye lettere enn jeg fryktet selv om jeg fikk smake slitne bein på siste runden. En russer(ja, han uten tiger-balsam) tok meg igjen og jeg ble tvunget til å gå i kjelleren. Jeg valgte å gå for en langspurt og til min store glede greide han ikke følge. Følelsen av å komme i mål med opptil flere personer bak seg i det europeiske mesterskapet var slettes ikke så ille. Per 2010 er jeg den sekstende beste vintertriathlet i Europa. Ikke all verden å skrive hjem om kanskje, men moro var det uansett. Dessuten var EM hovedsaklig gjennomkjøring/trening mot VM.

Så nå ser jeg fram mot VM som går om en uke...

I bildet under ser dere meg ca 500m før mål i det jeg setter inn det etterhvert så berømte rykket som sikret meg 16 plass.

• Comments(2)//www.ole-m.com/#post47

Og så løp vi rundt i snø

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Fri, January 22, 2010 23:12:19
Jeg skriver jo innimellom om trening og andre fysiske aktiviteter jeg bedriver for å få kroppen i såkalt "bedre form". Desverre har kroppen noen lumske luner og lar seg ikke så lett lure. Hvis grunntrening er for dårlig vil formen aldri bli så god som man drømmer om. Men slutter jeg å drømme, da slutter jeg å trene. Først da blir formen skikkelig dårlig.

På søndag var det atter en gang duket for NM i vintertriathlon. Jeg stilte med brede dekk og en middels optimistisk innstilling. Første del gikk meget bra selv om mange vil betrakte løping i løssnø som en aktivitet for spesielt interesserte. Syklinga derimot, ble en ennå snodigere opplevelse. Beina var som vassne pølser og ikke før på siste sykkelrunde begynte jeg å få fart på det. Jeg hadde allerede tapt masse tid da jeg kom inn for å snøre på meg skisko. Jeg vil anta det tok mellom ett og to minutter å få på seg de forbanna skiskoa. Det var hakket før jeg eksploderte der jeg stod med et latterlig skohorn som ikke virket, og noen våte sokker som strammet seg rundt sammenkrøkete tær oppi iskalde, snøfylte skisko. Jeg tapte noen få minutter til på selve skigåinga, men kavet meg i mål om enn både fysisk og psykisk sliten.

Og det er derfor jeg trener, for jeg elsker å slite meg ut på den måten.

• Comments(2)//www.ole-m.com/#post46

G o d t n y t t å r

VrøvlPosted by Ole-Morten Munz Thu, December 31, 2009 17:56:20
Happy new year folkens.
Snart braker det løs med bakkefyrverkeri og greier. Jeg er egentlig i mot fyrverkeri, bortsett fra slike man lager selv.